woensdag 23 juni 2010

Eerste fietstochtje van de zomer...

Zo, vandaag mocht ik mijn fiets gaan ophalen bij de fietsenmaker, waar mijn fahrrad sinds gisteren stond wegens aanhoudende lekke band, en daarnaast had ik ook nog recht op een gratis groot nazicht. Het was wel wat sneu, want normaal gesproken gaat de winkel open om 13:30, maar bij aankomst om 13:38 was de deur op slot, er hing een papiertje aan de deur met... 14:00.

Allé ja, ik ben daar in de buurt wat op een bankje gaan zitten en rustig gewacht op 14:00. Gelukkig zorgde de winkel niet voor nog meer oponthoud. Naar huis gereden, mijn jeansbroek voor iets lichters ingeruild, en dan mijn rugzak en fiets klaargemaakt voor de tocht.

Daar ging ik dan, rond 14:55, via knooppuntenroute 03-40-41-44-47-48-49-42-43-40-04-03. In mensentaal, Eerst een stukje richting stad rijden, aan de Lt. Lippenlaan in Borgerhout het Ringfietspad oprijden, langs dat pad naar de Kennedytunnel (voor fietsers ;) ), dan naar Burcht, waar de knooppuntroute een belachelijke, totaal nutteloze omweg maakt langs een klein stukje scheldekaai (waarom ligt er toch geen jaagpad langs de Schelde?) en de achterkant van de kerk. Vervolgens een weinig charmant stukje baanrijden naar de Pastoor Coplaan, om dan ergens ter hoogte van de nieuwe McDonalds een fietspad te nemen parallel aan de E17 autostrade, maar kort daarna kom je in een rustig en idyllisch landschap van landwegen en velden (veel aardbijenteelt).

Ik had eigenlijk een veel langere tocht voorzien, via 47-50-07-09-67-48, goed voor zo'n 15 km. maar bij knp 47, waar ik de keuze kon maken, was het inmiddels ongeveer 16:10 geworden, en ik besloot op veilig te spelen, en de shortcut te maken, rechtreeks naar knp 48. Ik kreeg gelijk.

Knp 49 loodste mij naar Kruibeke-city, waar toch wel een vrij cruciaal knooppuntbordje ontbreekt... Voor wie het mij wil nadoen, met de kerk in de rug, naar rechts draaien en een stukje rechtdoor naar het bushokje, aan de linkerkant kom je een café tegen, kort na dat café neem je een straatje aan de linkerkant. Daarna vind je het weer. Korte tijd later kwam ik aan het veerboothaventje van Kruibeke, waar ik onmiddellijk kon inschepen op het veer naar Hoboken (Industrie). Vervolgens de route dwars doorheen Hoboken gevolgd, en ergens aan een klein straatje kwam ik een groepje buurtbewoners tegen die er werden opgehitst door iemand van Natuurpunt ivm de verkaveling van een stuk bos... ik heb er een folder en een pamflet gekregen, maar die moet ik nog lezen. Ik reed door, en kwam ik vlak daarna toch wel een ex-leerkracht wiskunde van mij tegen zeker... Ik reed een straat ten einde, ik zat inmiddels in het grensgebied Hoboken-Wilrijk, maar ineens was er niets meer te zien qua bordjes, lag het aan mij of aan de bordjes, dat laat ik in het midden. Gelukkig vind ik overal mijn weg, en het was duidelijk te zien dat ik in Little Bombay was beland, de protserige villawijk achter park Den Brandt. Afijn ja, ik heb mijn weg gevonden, en vlotjes weer thuisgeraakt. Ik was thuis kort na 18:00. Drie uur onderweg geweest. Mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten